تعمیر ایسیو ECU فورد رنجر FORD

تعمیر ایسیو ECU فورد رنجر FORD

تعمیر ایسیو ECU فورد رنجر FORD – تعمیر تخصصی ECU انواع خودرو ها نظیر : فورد ، بی ام و ، بنز ، پورشه و… در کلینیک تخصصی دیجی برد صورت می پذیرد.

بررسی اجمالی ECU

ECU ، به عنوان واحد کنترل یا سیستم مدیریت موتور شناخته می شود که وظیفه اصلی آن ، نظارت بر عملکرد موتور می باشد. در خودرو های مجهز به تزریق سوخت الکترونیکی ، ECU میزان سوختی را که وارد سیلندر موتور می شود را کنترل می کند.

در موتور های بنزینی ، ECU تزریق سوخت و زمان جرقه برای احتراق را با استفاده از سنسور موقعیت میل لنگ کنترل می کند تا انژکتور ها و سیستم جرقه زنی در زمان صحیح فعال گردد.

واحد کنترل الکترونیکی ECU ، هنگام تعیین نسبت سوخت و اکسیژن (مخلوط ) متغیر های زیادی نظیر : دمای هوا ، دمای موتور ، کیفیت سوخت ،فشار هوا و … را در نظر می گیرد.

وسایل نقلیه امروزی بیش از ۱۰۰، ECU دارند که عملکرد های کنترلی مانند: کنترل موتور ، فرمان برقی و… ، امنیت و دسترسی تا عملکرد های راحتی نظیر : شیشه برقی ، صندلی و تهویه مطبوع و … را نظارت می کنند.

هر ECU معمولاً شامل یک تراشه اختصاصی است که نرم افزار یا سیستم عامل خود را اجرا می کند و برای کار کردن به برق و اتصالات داده نیاز دارد .یک ECU بسته به عملکرد آن، ورودی‌ ها را از قسمت‌ های مختلف خودرو دریافت می‌ کند.

اطلاعات و داده های مورد نیاز ECU ، از طریق سنسور های تعبیه شده در موتور تامین می گردد. در صورتی که ECU دچار نقص فنی گردد چراغ چک موتور روشن می شود.

در اکثر خودرو ها ECU موتور ، به کانکتور عیب یابی داخلی متصل است که تمام اطلاعات عیب یابی موجود در این خط را به همه ماژول ها یا ECU های دیگر منتقل می کند.

  دلایل نقص فنی در ECU

دما یکی از عوامل ایجاد نقص فنی در ECU می باشد به خصوص در تابستان که دمای زیر کاپوت به طرز قابل توجهی افزایش می یابد. ارتعاشات و نوسانی که در طول زمان به ECU وارد می شود یکی دیگر از دلایل نقص فنی این قطعه می باشد با وجود اینکه قطعات الکترونیکی روی برد مدار ECU اغلب در داخل یک محفظه محکم نصب می شوند.

اتصال کوتاه در سیم کشی یا یک قطعه می تواند منجر به خرابی ECU گردد. اتصالات کوتاه در اثر عوامل خارجی نظیر استارت ضعیف خودرو رخ می دهد

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *